De Zuidwalschool, de school voor uw kind!

Waarom zou dit voor u en uw kind gelden?

Misschien herkent u zich in deze ouder. Zij gaf een interview over haar schoolkeuze voor de Gemeentelijke Informatiegids Basisonderwijs (juni 2012). Daarin werd haar gevraagd waarom zij voor de Zuidwalschool heeft gekozen en hoe de school haar en haar zoon bevalt.

“Mijn zus heeft enkele jaren geleden het voorwerk gedaan. Zij bezocht verschillende scholen. Ze sprak dan met de directeur en kreeg rondleidingen, maar ging niet alleen op  mooie praatjes af. Ze ging ook wel eens ‘stiekem kijken en vroeg dan aan ouders hoe zij die school vonden. Uiteindelijk geeft dat een beeld van de kwaliteit en de sfeer.

De sfeer is belangrijk. Ik wil dat Adam opgroeit als wereldburger. Hier op school gaan ze heel goed om met alle verschilllende nationaliteiten. Er zijn geen groepjes. Iedereen leert en werkt met elkaar. Er is ook veel aandacht voor de ouders, bijvoorbeeld als zij de Nederlandse taal nog niet goed spreken. Door cursussen te geven brengt school hen bij elkaar. Dat schept een band. De betrokkenheid van veel ouders is dan ook groot.

Je wilt natuurlijk dat je kind slaagt op school. Ik vind dat niet alleen een taak van de juffen en de meesters, maar ook van de school en de ouders samen. Samen zorg je ervoor dat jouw kind het goed heeft op school. Mijn belangrijkste gevoel als moeder is dat ik Adam daar elke dag met een gerust hart kan achterlaten. En hij gaat er graag naar toe.”
Jamila Abdelghani, moeder van Adam

Nieuwsgierig geworden naar de Zuidwalschool?
Kom gerust langs en ervaar de sfeer en vraag, kijk en luister!
De deur staat voor u open, de koffie en thee staan voor u klaar!